BLOG

Volg de trends van communicatie hier op de voet, zo hoeft u niet telkens het licht te zien.

20 Dec 2021 02.34pm
Tips om je merk inclusiever te maken

Inclusie

Onze samenleving wordt steeds diverser. Als bedrijf is het dus logisch om daarop in te spelen en je communicatie zo inclusief mogelijk te maken. Zo zorg je ervoor dat iedereen zich aangesproken voelt. De samenleving beweegt. Je merk kan dus niet stilstaan. Craftbox hecht daarom ook veel belang aan inclusie. Hier zijn alvast enkele tips om als bedrijf te werken aan diversiteit en inclusie:
 

  1. Wees kwetsbaar
    We zijn allemaal mensen en fouten maken hoort daar nu eenmaal bij. Je kan er enkel maar uit leren. Jezelf als organisatie kwetsbaar stellen en toegeven dat er nog werk aan de winkel is op vlak van diversiteit en inclusie kan ervoor zorgen dat mensen zien dat je als organisatie belang hecht aan thema’s als inclusie en diversiteit.
     

  2. Wees expliciet
    Zet waarden zoals inclusie en diversiteit in de visie, missie en waarden van je merk. Druk deze waarden dan ook expliciet uit op uw website. Op deze manier laat u aan uw klanten weten dat u waarde hecht aan inclusie. 

     
  3. Wees transparant
    Door transparant te communiceren naar de buitenwereld dat er een diversiteitstraject gaande is, kan dit als positief worden ervaren. Mensen gaan letten op de communicatie van uw merk en gaan positief reageren als ze merken dat er belang wordt gehecht aan diversiteit en inclusie. Zonder dit te communiceren zit er de kans in dat mensen het niet merken. Door transparant te communiceren is er ook mogelijkheid tot feedback.

     
  4. Wees volledig
    Zorg ervoor dat al de aspecten van uw merk zo inclusief mogelijk zijn. Enkel met heel uw bedrijf en merk wordt dit traject een succes.

     
  5. …and repeat
    Een diversiteitstraject is geen lineair proces. Af en toe een meting doen kan ervoor zorgen dat je weet waar je staat als bedrijf. De samenleving is constant in beweging.